Dlaczego warto prowadzić firmowy blog?

Dlaczego warto prowadzić firmowy blog?

Dlaczego warto prowadzić firmowy blog?

Kto pamięta czasy, gdy blogi były jedynie internetowymi pamiętnikami, prywatnymi dziennikami prowadzonymi w wolnym czasie przez anonimowych autorów w celu dzielenia się osobistymi detalami życia lub zagadnieniami czysto hobbystycznymi? Obecnie chyba nikt nie postrzega już ich w ten sposób - blogi, nawet te osobiste - stały się potężnym narzędziem marketingowym.


Zauważalna profesjonalizacja blogów, coraz bardziej strategiczne podejście do publikowanych treści związane są z możliwościami uzyskiwania korzyści biznesowych i finansowych dla autorów oraz współpracujących z nimi biznesów. Nic dziwnego, że potencjał blogowania odkryły także korporacje i przedsiębiorcy. Dlaczego warto prowadzić blog swojej firmy lub marki, którą zarządzasz? Czy naprawdę warto inwestować w to czas i pieniądze? I jak przekonać szefa, że firmowy blog może być cennym elementem strategii marketingowej?


Oto lista najważniejszych korzyści biznesowych wynikających z prowadzenia bloga.



1. Wizerunek eksperta w swojej branży
Wszyscy doceniamy specjalistów, którzy nie tylko posiadają praktyczną wiedzę w swojej dziedzinie, ale również potrafią się nią dzielić. Każdy potencjalny klient chętniej zaufa firmie, która pokazuje, że zna się na rzeczy. Prowadzenie eksperckiego bloga to szansa na rozwinięcie marki osobistej, zaprezentowanie swoich kompetencji i pokazanie przykładów udanych realizacji. Zwłaszcza studia przypadków czyli case studies, oparte na języku wartości mogą być cennym narzędziem wspierającym budowanie Twojej wiarygodności.

2. Wykorzystanie reguły wzajemności
Gdy internauci szukają rozwiązania swojego problemu i natrafią na tekst na blogu, który pomoże znaleźć odpowiedź, z dużą dozą prawdopodobieństwa - będą zobowiązani. Przydatne materiały: artykuły, porady, infografiki, freebiesy na blogu to, podobnie jak bezpłatne e-booki, najlepszy sposób na zyskanie przychylności odbiorcy i rozbudzenie pozytywnych skojarzeń z naszą marką. Content marketing jest jednym z najskuteczniejszych elementów strategii promocji - zwłaszcza w sektorze usług. Dlatego zamieszczając na blogu treści poradnikowe możemy liczyć na to, że przynajmniej część osób zechce się za naszą pomoc odwdzięczyć.

3. Ruch na stronie
Algorytmy Google odpowiedzialne za pozycjonowanie stron internetowych funkcjonują w taki sposób, że zdecydowanie promują te witryny, które są regularnie aktualizowane oraz pełne unikatowych wartościowych treści, niedostępnych w innych serwisach. Prowadzenie bloga jest więc ogromnym wsparciem dla SEO i praktycznie zawsze zapewnia wzrost organicznych wejść na stronę. Dzięki artykułom na blogu łatwiej przebić się na pierwsze pozycje w wyszukiwarkach, a także zyskać wejścia dla bardzo konkretnych zapytań z tak zwanego długiego ogona. Taka forma dotarcia jest tańsza od płatnej promocji w social media czy Google Ads, a ruch pozyskany tą drogą - bardziej wartościowy niż wejścia z reklam.

4. Pretekst do komunikacji
Prowadząc biznes, chcemy mieć stały kontakt ze swoimi odbiorcami. Jednak przesłanie co tydzień oferty handlowej, najczęściej wywoła efekt odwrotny do zamierzonego. Zamiast zainteresowania, będzie można liczyć w najlepszym wypadku na obojętność, a w gorszym wariancie - na negatywne nastawienie i zniechęcenie spowodowane nadmiarem nachalnych reklam. Znacznie łatwiej jest się przebić z komunikatem innego rodzaju. Wpisy inspiracyjne i praktyczne porady związane z obszarem naszej działalności są tym, z czym nasi odbiorcy będą zapoznawać się chętniej niż z ofertami.

5. Sposób na edukowanie swoich klientów
Blog może pełnić podobną funkcję jak FAQ i zakładka „o firmie”, a także uzupełniać lub rozwijać treści tam zawarte. Na blogu można w przystępnej formie zamieścić wiele informacji na temat historii firmy, jej produktach lub usługach. Lektura bloga może ułatwić czytelnikowi wybranie właściwego produktu, co znacznie ułatwi proces zakupowy, a sam klient będzie wdzięczny za taką pomoc.

6. Element lejka sprzedażowego w inbound marketingu 
Wartościowe treści mogą stać się ważnym narzędziem generowania leadów, czyli pozyskiwania kontaktu bezpośrednio od potencjalnych klientów. Dzięki działaniom takim jak udostępnienie ebooka w zamian za zapis na newsletter budujemy bazę osób zainteresowanych naszymi usługami. Dobrze przygotowana strategia, zrozumienie potrzeb grupy docelowej - naszych potencjalnych klientów - i konsekwentne działanie w dobrze przemyślanym kierunku sprzyjają napełnianiu lejka sprzedażowego cennymi leadami, które przy odrobinie Twojego wysiłku mogą zamienić się w zadowolonych klientów.
 

Zanim założysz blog firmowy…



Mądrze prowadzony blog może stanowić doskonałe wsparcie dla biznesu. Jednak, aby faktycznie tak się stało, należy unikać podstawowych błędów. Jak w każdym działaniu, dobrze jest mieć plan i strategię. Warto poświęcić trochę czasu na zbudowanie tzw. persony - charakterystyki potencjalnego klienta. Więcej o personach możesz poczytać na przykład u Pawła Tkaczyka (https://paweltkaczyk.com/pl/persona-narzedzie-budowania-marki/), którego blog, newsletter i cała strategia komunikacji jest - co chyba nie dziwi - jedną z najlepiej przemyślanych w całym polskim internecie.

Obserwuj najlepszych. Szukaj inspiracji. Stwórz harmonogram publikacji, listę słów kluczowych, bazę tematów do poruszenia. Bądź systematyczny i wytrwały. Dostarczaj merytorycznych, wartościowych treści. Pomagaj, rozwiązuj problemy, inspiruj. Bądź autentyczny i zaangażowany.

Stwórz takie miejsce w sieci, w jakim sam chciałbyś przebywać. I uzbrój się w cierpliwość bo efekty, choć przyjdą po czasie - może to być kwartał, a może być i rok - to z pewnością będą tego warte.
 

Autor: JCD

Od przeszło dekady konsekwentnie przekształcamy zaawansowane idee w funkcjonalne aplikacje oraz internetowe platformy usługowe. Nasza działalność koncentruje się na głębokim zrozumieniu natury przedsiębiorstwa oraz kluczowych wymagań, które są fundamentem dla każdego przedsięwzięcia.

Stale łączymy metody kreatywne z systematycznym, badawczym podejściem, przekonani, że jedynie przez dogłębną analizę i zrozumienie specyfiki wyzwań, jesteśmy w stanie w pełni współpracować z naszymi klientami w celu kreowania innowacyjnych rozwiązań. Te rozwiązania nie tylko ulepszają doświadczenie użytkowników, ale również zapewniają naszym klientom strategiczną przewagę na rynku. Nasze procesy projektowe są zatem oparte na aktywnym słuchaniu, szczegółowej analizie i ciągłym dialogu z klientami. W ten sposób nieustannie pracujemy na rzecz tworzenia nie tylko technologii, ale także wartości, które wyznaczają nowe standardy w cyfrowym krajobrazie biznesu.

Newsletter

Zero spamu - tylko wartościowe treści!:

.
Udostępnij: