Jak zwiększyć wartość koszyka na Black Friday?

Jak zwiększyć wartość koszyka na Black Friday?

Jak zwiększyć wartość koszyka na Black Friday? Black Friday, a nawet Black Week, Cyber Monday czy okres przedświąteczny i noworoczny - to czas, kiedy klienci polują na wyjątkowe okazje. Dla właścicieli ecommerce to również wyjątkowa okazja aby zwiększyć swoje zyski. Aby nie zmarnować potencjału tego dnia, warto przygotować się do niego odpowiednio wcześniej.

To nasz drugi artykuł w którym przygotowaliśmy dla Ciebie praktyczne porady, które pomogą Ci przygotować się na zakupowe szaleństwo. Jeśli nie czytałeś/aś pierwszego, czas to nadrobić tutaj.

W tym artykule skupiamy się na sposobach, które mogą zwiększyć wartość koszyka.

  • Zacznijmy od cross selling, czyli zachęcenia klienta do zakupu uzupełniającego produktu, czyli “klienci, którzy kupili X, kupili również produkt Y”. Zaproponowanie dodatkowego produktu zwiększa prawdopodobieństwo skorzystania z takiej opcji. A jeśli nie, nic nie tracisz, nie ponosisz żadnego ryzyka. Możesz jedynie zyskać.
  • Up-selling to również sprzedaż uzupełniająca, jednak głównym celem jest zaproponowanie droższych produktów - dodatkowe ulepszenie, elementy, funkcje czy wyższy pakiet. Należy jednak robić to bardzo ostrożnie, aby nie przeciążać poznawczo naszego użytkownika, zmuszenie do go ponownego wysiłku może skutkować porzuceniem koszyka.
  • Gratisy i prezenty w zamian za zakupy powyżej określonej kwoty. To metoda bardzo często stosowana w przypadku darmowej przesyłki “do darmowej przesyłki brakuje Ci 10 zł” albo jak w przypadku drogerii Notino czy Dougas “dobierz produkty za 2 zł a dostaniesz od nas prezent!”.
  • Płatność odroczona (np. PayPo, Klarna), ratalna i różne systemy finansowania. Pamiętajmy, że to najgorętszy czas zakupowy, warto umożliwić zakupy każdej osobie, która będzie chciała je zrobić.
  • Gwarancja zadowolenia, transparentna informacja o możliwości darmowego zwrotu lub wymiany - wszystko to, co zwiększa poczucie bezpieczeństwa. Jednak należy ją dobrze zaplanować, bo chociaż chwilowo zwiększa wolumen sprzedaży, to jednocześnie zamraża środki finansowe sklepu.
  • Oferta limitowana czasowo - jako dodatek i forma upsellingu, już na etapie finalizacji koszyka.
  • Pakietowanie - czyli im więcej klient doda do koszyka, tym większy rabat może uzyskać.
  • Opcja pakowania na prezent - black friday to idealny czas żeby kupić prezenty świąteczne. Warto o tym pamiętać i odpowiednio wykorzystać w komunikacji oferując dodatkową usługę pakowania na prezent!

Każda z tych metod może pozytywnie wpłynąć na wartość koszyka Twojego klienta, jednak należy pamiętać, że każdy zastosowany zabieg musi być spójny z całą strategią sprzedażową - dopasowany do produktów, które sprzedajemy, segmentu rynku, półki cenowej i persony klienta. I jeszcze jedno - nie wszystko na raz!

Autor: JCD

Od przeszło dekady konsekwentnie przekształcamy zaawansowane idee w funkcjonalne aplikacje oraz internetowe platformy usługowe. Nasza działalność koncentruje się na głębokim zrozumieniu natury przedsiębiorstwa oraz kluczowych wymagań, które są fundamentem dla każdego przedsięwzięcia.

Stale łączymy metody kreatywne z systematycznym, badawczym podejściem, przekonani, że jedynie przez dogłębną analizę i zrozumienie specyfiki wyzwań, jesteśmy w stanie w pełni współpracować z naszymi klientami w celu kreowania innowacyjnych rozwiązań. Te rozwiązania nie tylko ulepszają doświadczenie użytkowników, ale również zapewniają naszym klientom strategiczną przewagę na rynku. Nasze procesy projektowe są zatem oparte na aktywnym słuchaniu, szczegółowej analizie i ciągłym dialogu z klientami. W ten sposób nieustannie pracujemy na rzecz tworzenia nie tylko technologii, ale także wartości, które wyznaczają nowe standardy w cyfrowym krajobrazie biznesu.

Newsletter

Zero spamu - tylko wartościowe treści!:

.
Udostępnij: