Czy warto inwestować w UX? Jakie są korzyści z UX dla biznesu?

Czy warto inwestować w UX? Jakie są korzyści z UX dla biznesu?

Czy warto inwestować w UX? Jakie są korzyści z UX dla biznesu?

Podstawowym celem User Experience (UX) jest zwiększenie satysfakcji użytkownika, dlatego skupia się on na wszystkich aspektach interakcji użytkownika z marką, produktem, stroną internetową lub aplikacją. Chodzi przede wszystkim o to, co użytkownik odczuwa korzystając z produktu - czy rozwiązuje on jego problemy? Czy jest łatwy i wygodny w obsłudze? Jeśli spełnia jego oczekiwania - to jest duża szansa, że jeszcze więcej osób będzie chciało z niego korzystać.
 

Dlatego obecnie, UX jest kluczowym elementem procesu tworzenia praktycznie każdego produktu. Jego znaczenie w pozyskiwaniu i utrzymywaniu użytkowników już w ostatnich latach zaczęło niesamowicie rosnąć i być zdecydowanie bardziej doceniane. A to z kolei narzuciło konieczność zdefiniowania bardziej szczegółowych zasad projektowania UX, a także możliwości analizy jego wyników, która pozwoliłaby na określenie wskaźników KPI.

 

Mimo to, wiele firm nadal nie dostrzega potencjału wdrażania działań UX w procesie projektowania, ponieważ dostępne metody pomiaru wydajności są dla nich niewystarczające, a efekty tych działań trudne do wykazania. Jak w takim razie przekonać ich o wartości UX...?

 

Dlaczego powinieneś zainteresować się UX? Jak UX wpływa na biznes?

 

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się nad tym, że Twój produkt - bez względu na to, czy jest to aplikacja mobilna, strona internetowa, lub coś jeszcze innego - każdego dnia staje przed wyzwaniem, aby wyróżnić się na tle dziesiątek, a nawet setek konkurencyjnych produktów? Czy myślałeś, co się stanie, gdy nie włożysz wystarczająco dużo wysiłku w zaspokojenie potrzeb użytkowników? Albo, co jeszcze możesz zrobić, by skłonić użytkowników do wybrania właśnie Twoich produktów zamiast konkurencji?

 

Odpowiedzi i możliwych rozwiązań może dostarczyć Ci właśnie UX. Bo to właśnie doświadczenie i szereg wrażeń, których dostarczasz swoim użytkownikom, wyróżnia Ciebie na tle konkurencji. Skuteczny UX design pozwoli użytkownikom dobrze zrozumieć Twój produkt, ułatwi jego obsługę, sprawiając, że będzie wygodna i intuicyjna, dzięki czemu użytkownicy będą bardziej skłonni by z niego korzystać. Idąc dalej tym tropem, zadowolenie użytkowników przyniesie wymierne korzyści Twojej firmie, przekładając się między innymi na zdobycie lojalności, utrzymanie klientów, a także wzrost sprzedaży.

 

Czas = pieniądz

 

Czy wiesz, że wdrożenie działań UX może być źródłem oszczędności? Zastanawiasz się pewnie, jak to? Otóż, zanim programista zacznie kodować aplikację lub stronę www, możliwe jest przetestowanie prototypowego projektu z UX designerem. Dzięki temu prostemu zabiegowi, dostarczasz programiście sprawdzony projekt, a tym samym oszczędzasz czas, który on musiałby poświęcić na kilkukrotne poprawianie tego samego produktu. Takie rozwiązanie jest bardzo efektywne i skuteczne, ponieważ pozwoli Ci nie tylko zminimalizować czas potrzebny na poprawki, ale również umożliwi wypuścić produkt wcześniej, dając Ci sporą przewagę nad konkurencją.

 

Prawidłowy proces tworzenia produktu, uwzględniający badania i testy UX, pozwoli Ci na uzyskanie znakomitego zwrotu z inwestycji (ROI) - co jasno pokazuje wymierny wpływ UX na biznes. W kwestii korzyści ekonomicznych z wdrażania UX, może Cię zainteresować jeszcze jedna sprawa - według “Software Engineering: A Practitioner’s Approach” Roberta Pressmana:

 

“For every dollar spent to resolve a problem during product design, $10 would be spent on the same problem during development, and multiply to $100 or more if the problem had to be solved after the product’s release.”

 

Co oznacza, że każdy 1$ zainwestowany w UX, przynosi od 10$ do 100$ zwrotu, obniżając koszty poprawiania błędów, które mogły być rozwiązane znacznie wcześniej. Więc jak sam już widzisz, inwestycja środków w działania UX prowadzi nie tylko do zwiększenia sprzedaży, udziałów w rynku, czy też obniżenia kosztów pozyskania klientów, ale również do poprawy wydajności procesu tworzenia produktu.

 

A tych bardziej dociekliwych i zainteresowanych kwestiami finansowymi, odsyłam do raportu z badania z 2016 roku ( https://www.nea.com/blog/the-future-of-design-in-start-ups-survey-2016-results ), który potwierdził, że zwiększając ilość środków inwestowanych w UX, firmy zanotowały wzrost w sprzedaży i wyższy wskaźnik utrzymania klientów.

 

Korzyści z UX

 

Wdrożenie UX w strategię produktu jest nie tylko istotne dla zadowolenia klienta, ale również ważne dla rozwoju Twojej firmy. Niemalże każdy rodzaj działalności biznesowej może odnieść korzyści z działań zorientowanych na potrzeby użytkowników - począwszy od dostarczania pozytywnych doświadczeń, budowania lojalności wobec marki, uproszczenia procesu tworzenia produktu, aż po obniżenie kosztów rozwoju.

 

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś - powinieneś to zdecydowanie rozważyć - by móc doświadczyć na własnej skórze i własnym projekcie, jakie rezultaty i korzyści może dostarczyć Ci dobry UX.
 

Autor: JCD

Od przeszło dekady konsekwentnie przekształcamy zaawansowane idee w funkcjonalne aplikacje oraz internetowe platformy usługowe. Nasza działalność koncentruje się na głębokim zrozumieniu natury przedsiębiorstwa oraz kluczowych wymagań, które są fundamentem dla każdego przedsięwzięcia.

Stale łączymy metody kreatywne z systematycznym, badawczym podejściem, przekonani, że jedynie przez dogłębną analizę i zrozumienie specyfiki wyzwań, jesteśmy w stanie w pełni współpracować z naszymi klientami w celu kreowania innowacyjnych rozwiązań. Te rozwiązania nie tylko ulepszają doświadczenie użytkowników, ale również zapewniają naszym klientom strategiczną przewagę na rynku. Nasze procesy projektowe są zatem oparte na aktywnym słuchaniu, szczegółowej analizie i ciągłym dialogu z klientami. W ten sposób nieustannie pracujemy na rzecz tworzenia nie tylko technologii, ale także wartości, które wyznaczają nowe standardy w cyfrowym krajobrazie biznesu.

Newsletter

Zero spamu - tylko wartościowe treści!:

.
Udostępnij: