Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem
jcd / 30.01.2019

5 powodów, dla których twój biznes potrzebuje aplikacji mobilnej

Rozpowszechnienie się smartfonów sprawiło, że coraz częściej korzystamy z internetu nie za pomocą tradycyjnego komputera, a właśnie w telefonie. Z roku na rok wzrasta nie tylko penetracja rynku smartfonów - obecnie ponad 90% dorosłych internautów posiada telefon umożliwiający korzystanie z aplikacji mobilnych* - ale również czas, liczba akcji oraz wydatki dokonywane przez użytkowników wewnątrz aplikacji mobilnych, w porównaniu do desktopowych**. Firmy muszą dostosowywać się do wymogów cyfrowego świata, który rozwija się w bardzo szybkim tempie.
 

Kiedyś, aby zaistnieć niemal w każdej branży, konieczne było założenie strony internetowej. Obecnie standardem staje się posiadanie aplikacji mobilnej. Już teraz trudno wyobrazić sobie chociażby bankowość elektroniczną bez funkcjonalnej i - przede wszystkim - bezpiecznej aplikacji. Ale nie tylko finanse mobilne potrzebują obecnie aplikacji - stałe przesuwanie zachowań i preferencji użytkowników w kierunku mobile obserwujemy także w mediach, rozrywce, e-commerce, automotive czy telemedycynie.

W smartfonach korzystamy z porównywarek cenowych, nawigacji i map, serwisów ogłoszeniowych czy aukcyjnych. Pojawienie się aplikacji Ubera zrewolucjonizowało rynek przewozów osób, bo w ślad za Uberem poszło wiele korporacji taksówkowych. Aplikacja mobilna może się także świetnie sprawdzić jako wsparcie programu lojalnościowego, czego najlepszym przykładem jest sukces Rossmana. To, co jeszcze niedawno było tylko ciekawostką, dziś już wydaje się koniecznością, aby nie pozostać w tyle za konkurencją i - co najważniejsze - za użytkownikiem. Skala możliwości wykorzystania aplikacji mobilnych dla biznesu jest tak szeroka, jak potrzeby konsumentów - niezależnie od branży czy segmentu.
 

A czy Ty wiesz już w jaki sposób aplikacja mobilna może pomóc Twojemu biznesowi?


1. Responsywna strona to za mało 
Posiadanie strony internetowej, która działa prawidłowo na urządzeniach mobilnych może nie wystarczyć do tego, aby zyskać zainteresowanie klientów. Większość użytkowników znacznie więcej czasu spędza właśnie korzystając z aplikacji niż przeglądając strony wyświetlane w przeglądarce.

2. Aplikacja to stały kontakt z użytkownikiem
Dotarcie do potencjalnych klientów jest w dzisiejszych czasach coraz trudniejsze. Mailingi mogą wpaść w filtr antyspamowy a posty w social media z dnia na dzień przestać być widoczne z powodu zmiany algorytmów decydujących o wyświetlaniu treści. W tych okolicznościach, aplikacja mobilna w telefonie to jedno z bardziej pewnych i przewidywalnych narzędzi umożliwiających zaistnienie w świadomości odbiorcy i regularny kontakt, chociażby dzięki przekazywaniu informacji o aktualnych promocjach i rabatach w formie notyfikacji bezpośrednio na ekranie.

3. Aplikacja jest nowoczesna i innowacyjna
Jak wiadomo, liderzy w swojej branży jako pierwsi sięgają po rynkowe nowości i dzięki temu zdobywają przewagę na innymi. Decydując się na aplikację mobilną, dajesz wyraźny sygnał, że firma potrafi dostosować się do najnowszych trendów. Poza oczywistymi korzyściami związanymi z budowaniem wizerunku, szybkie reagowanie na potrzeby użytkowników pomaga w osiągnięciu strategicznej przewagi w docieraniu do potencjalnych klientów.

4. Dobra aplikacja mobilna pozwoli zaoszczędzić czas i pieniądze
Siłą większości dobrych aplikacji jest ich prostota i przejrzystość. Jeśli znalezienie informacji o produktach, zlokalizowanie najbliższego sklepu, czy złożenie zamówienia to kwestia kilku kliknięć - klienci będą chętnie korzystać z tego narzędzia, zamiast z tradycyjnych kanałów do obsługi klienta, jak telefony czy e-maile. A to pozwoli utrzymać wysoki standard obsługi, bez generowania wysokich jej kosztów. Dokładne przeanalizowanie ścieżek zakupowych, których ważnym elementem jest aplikacja mobilna, to jeden z najważniejszych elementów poprawy konwersji sprzedaży.

5. Znaczenie aplikacji będzie stale rosło
Jak wskazują badania (“Raport Mobile 2018, Rozwój rynku”**, IAB; “Polska.Jest.Mobi2018”***, JestemMobi) , że liczba posiadaczy smartfonów się zwiększa - podobnie jak czas używania urządzeń mobilnych w ciągu doby oraz wydatki dokonywane przez użytkowników za pośrednictwem smartfonów. Inwestycja w aplikację jest zatem krokiem, który przyniesie biznesowi korzyści nie tylko tu i teraz, ale również długofalowo.

Aplikacje mobilne dla biznesu mogą zapewnić przewagę konkurencyjną na rynku. Wiele firm już doskonale rozumie, że pod tym pojęciem kryją się nie tylko gry, ale również wiele narzędzi pomocnych w codziennym życiu . Funkcje aplikacji mogą być tak różne, że ogranicza nas jedynie wyobraźnia oraz dostępny budżet. Można więc zaistnieć na urządzeniach mobilnych niezależnie od tego, co na co dzień oferujemy i kim jest nasz odbiorca.

Jeśli przekonują Cię te argumenty i uważasz, że potrzebujesz aplikacji mobilnej - skontaktuj się z nami. Odpowiednie projektowanie aplikacji mobilnej umożliwi zaspokojenie potrzeb odbiorcy w szybki i funkcjonalny sposób. Doświadczony programista aplikacji mobilnych z łatwością wdroży takie rozwiązania, które zapewnią satysfakcjonujące efekty i dla przedsiębiorcy, i dla jego klientów.

źródła:
*https://iab.org.pl/aktualnosci/raport-mobile-2018-rozwoj-rynku 
**https://www.stonetemple.com/mobile-vs-desktop-usage-study 
***http://jestem.mobi/2018/04/raport-polska-jest-mobi-2018-do-pobrania

Udostępnij:
jcd
JCD

Zespół JCD

Stwórzmy coś niesamowitego, poznaj nas i zatrudnij.

Wyceń projekt