Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem
29.04.2020

Optymalizacja strony biznesowej dla klienta z branży medialnej

Jak redesign strony DNA Rynków pomógł dostosować ją do nowych potrzeb i celów biznesowych? Case study branży medialnej. 

 

Kilka miesięcy temu zwrócił się do nas nowy klient z sektora finansowego - DNA Rynków - z zapytaniem dotyczącym wsparcia przy redesignie strony internetowej. Celem oczekiwanych zmian było uruchomienie platformy e-commerce oraz wprowadzenie nowych funkcjonalności i zmian graficznych tak, aby korespondowały ze zaktualizowanymi, uporządkowanymi procesami firmy. 

 

Wyzwanie


DNA Rynków to ceniona firma analityczna skupiająca się w dużej mierze na działaniach w sieci. Za pośrednictwem strony internetowej www.dnarynkow.pl dzieli się ze swoimi odbiorcami merytorycznymi treściami dotyczącymi gospodarki i rynków finansowych, jednocześnie pomagając im w podejmowaniu decyzji w zakresie inwestycji i oszczędności. Model biznesowy opiera się na subskrypcji - część treści dostępna jest po wykupieniu abonamentu - oraz sprzedaży produktów cyfrowych.  Najważniejszym zadaniem projektantów było zatem zoptymalizowanie witryny tak, by umożliwiała użytkownikom sprawne poruszanie się i korzystanie z dostępnych funkcjonalności, a w konsekwencji - przyczyniała się do realizacji celów biznesowych klienta. 

 

Problem


Pierwotna strona DNA Rynków spełniała podstawowe założenia umożliwiając czytelnikom przeglądanie i wyszukiwanie interesujących ich treści. Wymagała jednak wprowadzenia nowych funkcjonalności - a mianowicie możliwości rejestracji w serwisie i zakupu subskrypcji przez użytkowników. Ponadto, konieczne było dokonanie zmian od strony technicznej w kontekście poprawy wydajności. Zaimplementowany szablon oraz duża liczba wtyczek negatywnie wpływały na pozycjonowanie witryny, a jej konstrukcja praktycznie uniemożliwiała dalszą optymalizację i wprowadzanie skutecznych modyfikacji. W tej sytuacji jedynym słusznym rozwiązaniem było zbudowanie serwisu od zera.

 

Rezultaty


Analiza sytuacji i dokładne poznanie projektu “od środka” pozwoliło nam na zaprojektowanie atrakcyjnego i skoncentrowanego na konwersji layoutu, który stał się podstawą do zbudowania nowej, dedykowanej witryny oraz platformy e-commerce. Istotnym elementem na etapie developmentu była nieustanna optymalizacja budowanej strony - w każdym kroku, przy każdym elemencie dążyliśmy do osiągnięcia jak najwyższej wydajności na wszystkich urządzeniach, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego stopnia bezpieczeństwa. Istotne było dla nas także zachowanie przejrzystej architektury kodu - tak, aby zastosowana technologia umożliwiała łatwą i sprawną możliwość modernizacji witryny w przyszłości.

DRIBBBLE_pl (1)
 

Nowe podejście do platformy contentowej


DNA Rynków umożliwia czytelnikom dostęp do niektórych z publikowanych treści na podstawie odnawialnej subskrypcji abonamentowej, poprzedzonej wcześniejszą rejestracją w serwisie. Dlatego też istotnym elementem projektu było zbudowanie skutecznie działającego mechanizmu dostępu do artykułów w zależności od typu konta użytkownika. Wiązała się z tym również potrzeba zoptymalizowania architektury informacji w zakresie dostępnych pakietów, a także zaimplementowanie modułów do ich sprzedaży w formie bramek płatności.

 

Ecommerce


W celu wprowadzenia do sprzedaży pozostałych produktów elektronicznych i zwiększenia obecności cyfrowej DNA Rynków, konieczne było również zbudowanie platformy ecommerce.

Zdecydowaliśmy się na zaprojektowanie sklepu w stylistyce konsekwentnie nawiązującej do całego serwisu. Prosta architektura informacji i intuicyjna nawigacja pozwala użytkownikom sprawnie wyszukiwać interesujące produkty i treści.

 

Zachowanie spójności


Wszystkie te działania opierały się na strategii zachowania spójności z wymagała zachowania spójności z dotychczasowym wizerunkiem marki DNA Rynków oraz z oczekiwaniami dosyć specyficznej i wymagającej branży jakim jest sektor finansów. Dzięki ścisłej współpracy z zespołem klienta zdołaliśmy wspólnie wypracować przejrzystą i przemyślaną koncepcję rozwiązania, które nawiązuje do wartości istotnych i typowych dla tego sektora, takich jak profesjonalizm i nowoczesność, a ponadto jest pozytywnie odbierana przez odbiorców.
 

"Nowa strona internetowa została dobrze przyjęta przez naszych klientów i pomogła otworzyć nam nowy kanał sprzedaży. Współpraca z JCD.pl przyniosła nam wysokiej jakości rezultaty."
 Piotr Cymcyk, Co-owner DNA Rynków

 

W trakcie intensywnych, trwających ponad trzy miesiące prac, stworzyliśmy platformę internetową i witrynę e-commerce, które w prosty sposób pozwalają użytkownikom w pełni korzystać z dostępnych funkcjonalności, oferując jednocześnie nowoczesny i odświeżony look&feel. 
 

Zakres naszych działań:

  • Projekt graficzny platformy oraz witryny e-commerce

  • Optymalizacja i wdrożenie nowej strony internetowej

  • Moduł do sprzedaży dostępu do treści w modelu subskrypcji

  • Moduł sklepu WooCommerce.

 

Podsumowanie


Profesjonalna i właściwie przygotowana strona internetowa może być nie tylko skuteczną wizytówką firmy, ale przede wszystkim - ważnym kanałem sprzedaży. Często stanowi ona wręcz podstawę działalności - dostarczając potrzebnych informacji o marce i jej ofercie na każdym etapie procesu decyzyjnego klientów,  decydującą przewagę rynkową - bez względu na branżę w jakiej działa firma. Dlatego tak ważne jest strategiczne podejście w projektowaniu UI/UX i skupienie na celach biznesowych oraz potrzebach użytkownika tak, aby wszystkie elementy: design, technologia, architektura informacji konsekwentnie prowadziły do osiągnięcia zamierzonego efektu. 

 

Masz pomysł na stronę internetową lub aplikację? Napisz do nas i umów się na niezobowiązującą rozmowę. Pomożemy Ci stworzyć skuteczne rozwiązanie, które pomoże Ci w realizacji Twoich celów biznesowych. 

 

 

 

Udostępnij:
Martyna Jakóbczyk

Marketing Specialist

Stwórzmy razem coś niesamowitego!

Napisz do nas!