Case study - aplikacja marketplace do zajęć dodatkowych. Badanie potrzeb, analiza rynku i konkurencji

Case study - aplikacja marketplace do zajęć dodatkowych. Badanie potrzeb, analiza rynku i konkurencji

Case study - aplikacja marketplace do zajęć dodatkowych. Badanie potrzeb, analiza rynku i konkurencji Weryfikacja założeń biznesowych - diagnoza potrzeb użytkowników aplikacji webowej i mobilnej.

Kategoria: 
Analiza rynku, analiza konkurencji, badanie potrzeb użytkowników aplikacji webowej i mobilnej. 

Główny cel biznesowy:
Zweryfikowanie założeń dotyczących rozważanego modelu biznesowego poprzez diagnozę potrzeb, problemów, motywacji i przekonań rodziców dzieci uczęszczających na płatne zajęcia dodatkowe, jak również poznanie potrzeb i problemów drugiej strony, czyli organizatorów zajęć dodatkowych na dzieci.

Overview:
Zajęcia dodatkowe dla dzieci to temat, który od kilku lat stale zyskuje na popularności. Jak wynika z raportu opublikowanego we wrześniu 2022 roku (“Polaków Portfel Własny: edukacja pod znakiem inflacji”), aż 70% rodziców zadeklarowało chęć zapisania swojego dziecka na płatne zajęcia dodatkowe. Nasz Klient postanowił wyjść naprzeciw ich potrzebom, tworząc platformę internetową  umożliwiającą wybór i zapis dziecka na zajęcia dodatkowe przez Internet. Pierwszym krokiem była zaś weryfikacja potencjału biznesowego tego pomysłu - analiza rynku i konkurencji, badanie potrzeb grupy docelowej a także zebranie najbardziej trafnych insightów, które będą mogły zostać wykorzystane przez zespół marketingowy w kolejnych etapach wprowadzania aplikacji na rynek.

Czego się dowiedzieliśmy?
Wybór zajęć dodatkowych to nie jest kaszka z mleczkiem - rodzice mają naprawdę trudny orzech do zgryzienia. Wpływa na niego wiele czynników: odległość od miejsca zamieszkania, zasoby finansowe i czasowe, umiejętności, które dziecko będzie rozwijać podczas takich zajęć. Mimo szerokiej oferty zajęć - albo może właśnie z jej powodu - rodzice czują się przytłoczeni koniecznością selekcji, podjęcia ostatecznej decyzji bez możliwości wcześniejszego zweryfikowania czy dane zajęcia będą odpowiadać dziecku. Kiedy uda się już wybrać, czekają zaś na nich kolejne trudności - zapisanie dziecka. Nie każdy organizator ma formularz rejestracji internetowej, niektórzy nie odbierają telefonów, inni udzielają szczegółów dopiero po bezpośrednim kontakcie. W międzyczasie miejsca na szczególnie atrakcyjne zajęcia rozchodzą się jak świeże bułeczki. Zostaje jeszcze kwestia płatności - miesięczna czy jednorazowo za każde zajęcie? Czy można płacić kartą, blikiem czy jednak wymagana jest gotówka? A co w przypadku jeśli dziecko jest chore albo nie będzie chciało chodzić na konkretne zajęcia? Te, i kilka innych kluczowych dylematów okazały się być barierą odstraszającą wielu potencjalnych zainteresowanych. Zebranie tych informacji pozwoliło nam wspólnie z klientem wypracować strategię rozwoju produktu i jego promocji w oparciu o realne, bardzo konkretne potrzeby grupy docelowej. Na ich podstawie wybraliśmy najważniejsze funkcje i wartości aplikacji, założenia UXowe i pomysły na marketing.

Metodologia:
desk research, IDI, analiza konkurencji

Czas realizacji projektu:
6 tygodni



Chcesz dostawać wartościowe treści prosto na swoją skrzynkę mailową?
Zapisz się do naszego Newslettera Badacza!

Autor: JCD

Od przeszło dekady konsekwentnie przekształcamy zaawansowane idee w funkcjonalne aplikacje oraz internetowe platformy usługowe. Nasza działalność koncentruje się na głębokim zrozumieniu natury przedsiębiorstwa oraz kluczowych wymagań, które są fundamentem dla każdego przedsięwzięcia.

Stale łączymy metody kreatywne z systematycznym, badawczym podejściem, przekonani, że jedynie przez dogłębną analizę i zrozumienie specyfiki wyzwań, jesteśmy w stanie w pełni współpracować z naszymi klientami w celu kreowania innowacyjnych rozwiązań. Te rozwiązania nie tylko ulepszają doświadczenie użytkowników, ale również zapewniają naszym klientom strategiczną przewagę na rynku. Nasze procesy projektowe są zatem oparte na aktywnym słuchaniu, szczegółowej analizie i ciągłym dialogu z klientami. W ten sposób nieustannie pracujemy na rzecz tworzenia nie tylko technologii, ale także wartości, które wyznaczają nowe standardy w cyfrowym krajobrazie biznesu.

Newsletter

Zero spamu - tylko wartościowe treści!:

.
Udostępnij: