Weryfikacja założeń biznesowych - diagnoza potrzeb użytkowników aplikacji webowej i mobilnej.
Kategoria:
Analiza rynku, analiza konkurencji, badanie potrzeb użytkowników aplikacji webowej i mobilnej.
Główny cel biznesowy:
Zweryfikowanie założeń dotyczących rozważanego modelu biznesowego poprzez diagnozę potrzeb, problemów, motywacji i przekonań rodziców dzieci uczęszczających na płatne zajęcia dodatkowe, jak również poznanie potrzeb i problemów drugiej strony, czyli organizatorów zajęć dodatkowych na dzieci.
Overview:
Zajęcia dodatkowe dla dzieci to temat, który od kilku lat stale zyskuje na popularności. Jak wynika z raportu opublikowanego we wrześniu 2022 roku (“Polaków Portfel Własny: edukacja pod znakiem inflacji”), aż 70% rodziców zadeklarowało chęć zapisania swojego dziecka na płatne zajęcia dodatkowe. Nasz Klient postanowił wyjść naprzeciw ich potrzebom, tworząc platformę internetową umożliwiającą wybór i zapis dziecka na zajęcia dodatkowe przez Internet. Pierwszym krokiem była zaś weryfikacja potencjału biznesowego tego pomysłu - analiza rynku i konkurencji, badanie potrzeb grupy docelowej a także zebranie najbardziej trafnych insightów, które będą mogły zostać wykorzystane przez zespół marketingowy w kolejnych etapach wprowadzania aplikacji na rynek.
Czego się dowiedzieliśmy?
Wybór zajęć dodatkowych to nie jest kaszka z mleczkiem - rodzice mają naprawdę trudny orzech do zgryzienia. Wpływa na niego wiele czynników: odległość od miejsca zamieszkania, zasoby finansowe i czasowe, umiejętności, które dziecko będzie rozwijać podczas takich zajęć. Mimo szerokiej oferty zajęć - albo może właśnie z jej powodu - rodzice czują się przytłoczeni koniecznością selekcji, podjęcia ostatecznej decyzji bez możliwości wcześniejszego zweryfikowania czy dane zajęcia będą odpowiadać dziecku. Kiedy uda się już wybrać, czekają zaś na nich kolejne trudności - zapisanie dziecka. Nie każdy organizator ma formularz rejestracji internetowej, niektórzy nie odbierają telefonów, inni udzielają szczegółów dopiero po bezpośrednim kontakcie. W międzyczasie miejsca na szczególnie atrakcyjne zajęcia rozchodzą się jak świeże bułeczki. Zostaje jeszcze kwestia płatności - miesięczna czy jednorazowo za każde zajęcie? Czy można płacić kartą, blikiem czy jednak wymagana jest gotówka? A co w przypadku jeśli dziecko jest chore albo nie będzie chciało chodzić na konkretne zajęcia? Te, i kilka innych kluczowych dylematów okazały się być barierą odstraszającą wielu potencjalnych zainteresowanych. Zebranie tych informacji pozwoliło nam wspólnie z klientem wypracować strategię rozwoju produktu i jego promocji w oparciu o realne, bardzo konkretne potrzeby grupy docelowej. Na ich podstawie wybraliśmy najważniejsze funkcje i wartości aplikacji, założenia UXowe i pomysły na marketing.
Metodologia:
desk research, IDI, analiza konkurencji
Czas realizacji projektu:
6 tygodni
Zero spamu - tylko wartościowe treści!: